Rant : Rindu, Memori :)

Assalamualaikum wbth..


start 1.56 am................

Disclaimer : This post uses Kedah accent. Haha.. I miss home!



Dulu masa aku kecik-kecik, aku selalu kena pi hospital

sebab aku lelah (asthma),

...........teruk kut..

tiap2 minggu kena pi guna inhlaer yang kat hospital tu.. (ok...ini exaggerate)

suatu hari tu, aku kena tahan kat ward dekat Hospital Kajang...

tak ingat sama ada masuk ward sebab lelah atau tercekik buah belimbing (this is my childhood history!)



lepaih tu, aku terjaga - teriak nak botol susu - lapaq la kot

masa tu, katil aku tepi tingkap - teriak lagi

teriak - sebab tengok ada abah kat luaq
         - dok kat bench, baca surat khabaq

teriak..sebab abah tak dak kat tepi aku..........


pastu, ada makcik yang tengah jaga anak dia
        tolong bancuh susu kat aku (aku 4-5 tahun kot masa tu)

terima kasih, makcik :)



ini off-topic,

terharu......

           sebab ada abah,
                    ada abah, yg tolong jaga aku,
                                   tak tidoq malam,
                                   walaupun tak leh dok dalam ward sebab ward kanak2 - org laki tak leh jaga. :(


                   ada abah,
                                yang maki hamun aku bila aku loqlaq
                   ada abah, 
                                yang pegang tangan aku bila lintas jalan
                   ada abah,
                                yang bagi nasihat bila dulu aku teriak sebab nak SPM
                   ada abah,
                                yang yakin dan support cita2 aku bila tak dak sapa percaya kat aku
                   ada abah,
                                yang marahnya pada aku bila aku kurang ajaq dengan dia
                                        (ops, aku juga remaja yg kadang2 suka sangat nak memberontak tapi aku selalu silent  
                                                 protest....)
                   ada abah,
                               yang concern pasai aurat aku even poyonya aku kadang2 rasa rimas
                   ada abah,
                             yang ceruq ayaq bila aku liat bangun Subuh...........................................

.....bila dok jauh nih, baru aku sedaq betapa susahnya untuk aku berdikari..... 

to get a firm grip in reality
to get some bravery to survive
to get to believe in myself

to ummi, abah....sori, i killed myself during my first-sem foundation study.

sorry





Comments

Popular posts from this blog

e-Housemen Bil 3/2020: An experience of lifetime.

calm before the storm

Dia Untukku, Reformasi Cinta [Ustazah Fatimah Syarha and Dr. Farhan hadi]